Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.799
    Bedankjes
    13.721
    Bedankt
    33.757 keer in 13.932 posts

    Verontrustende mail van Microsoft

    Dit vond ik vandaag in mijn mailbox.
    Op 16 september 2024 kunnen apps die minder veilige aanmeldingstechnologie gebruiken, geen toegang meer krijgen tot uw e-mail.
    De veiligheid van uw gegevens heeft de hoogste prioriteit bij Microsoft. Om uw account veilig te houden biedt Microsoft geen ondersteuning meer voor het gebruik van e-mail- en agenda-apps van derden die u vragen u aan te melden met alleen de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw Microsoft-account. Voor meer veiligheid moet u een e-mail- of agenda-app gebruiken waarmee moderne verificatiemethoden van Microsoft worden ondersteund. Als u geen actie onderneemt, hebben uw e-mail-apps van derden vanaf 16 september 2024 geen toegang meer tot uw Outlook.com-, Hotmail- of Live.com-e-mailadres.

    Wat moet u doen?

    Als u deze e-mail ontvangt, werkt u momenteel met een e-mail- of agenda-app die een minder veilige verificatiemethode gebruikt om verbinding te maken met uw Outlook.com-e-mailaccount. U moet uw e-mail- en agenda-app van derden upgraden naar een versie die ondersteuning biedt voor moderne verificatiemethoden.

    Microsoft biedt gratis versies van Outlook voor uw pc, Mac en iOS- en Android-apparaten die gemakkelijk kunnen worden gedownload en verbinding kunnen maken met uw e-mailaccount. Door een bijgewerkte versie van een Outlook-toepassing te gebruiken weet u zeker dat u op de meest veilige manier verbinding maakt.

    Hoe kunt u Gmail, Apple Mail of een andere e-mailtoepassing van derden instellen?

    Diverse niet-Microsoft-toepassingen hebben hun eigen stappen voor het verbinden met uw Outlook.com-e-mailaccount met moderne verificatiemethoden. Zie ons Help-artikel: Nu moderne verificatiemethoden nodig om Outlook-e-mail te blijven synchroniseren in niet-Microsoft-e-mailapps. Het is echter mogelijk dat u de makers van deze toepassingen om instructies moet vragen. In de meeste gevallen hoeft u alleen uw account te verwijderen en opnieuw toe te voegen met de nieuwste versie van die toepassing om deze voor het gebruik van de moderne verificatiemethoden te configureren.
    Wat ik hierin denk te begrijpen, is dat ik niks meer kan ontvangen van hotmail of outlook, omdat ik niet de software van MS gebruik. Ik heb Thunderbird als mailtoepassing, waar zowat alles van MS en via mijn telenet-adres samenkomt.
    Wat die zogenaamde moderne verificatiemethoden ook kunnen zijn, ik huiver daarvan. Moeten ze nog een geboorteakte hebben ook? Ik noem het de trumpificatie van Microsoft.
    Of.... het is scam en dan gaat het gewoon de prullenbak in.
    Dus graag uw mening/ervaring.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. #2
    Geek   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    2.003
    Bedankjes
    9.623
    Bedankt
    3.163 keer in 1.924 posts
    Ze willen mogelijk verplichten hun apps te gebruiken en te denken en handelen zoals hun willen.
    We gaan al een tijd naar een dictateriaal systeem.
    Ik ben erdoor minder met pc en ict bezig.
    Hoe kunnen we zulke dictators nekken?
    Er zijn soms geen alternatieven maar misschien moeten die er wel komen.

  3. #3
    Up-to-date   Sir_Gigabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 July 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    46
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    60 keer in 34 posts
    Wel, ik was bet dictatoriaal bewind van microdoze ook beu, dus hebik jaren geleden een domeinnaam greristreerd, een betalend e-mail provider gezocht (protonmail, gratis account beschikbaar), et le voila
    Geen gezeur, geen gedoe. Thunderbird enprotonmail, win/win

    Nu, er zijn tegenwoordig betere / veiligere manieren voor in te loggen op je accounts. 2fa, totp, ubikey..
    Dus in dat opzicht, ben ik het eens met dat stukje van de mail.

    Maar mickysoft en mezelf zijn al jaren geleden uit mekaar gegaan...

  4. De volgende gebruiker bedankt Sir_Gigabyte voor deze nuttige post:

    J.W. (13 August 2024)

  5. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.799
    Bedankjes
    13.721
    Bedankt
    33.757 keer in 13.932 posts
    Tja, geen van beide antwoorden helpt me eigenlijk. Ik had al info online gezocht, maar mijn Engels is na enkele medische ingrepen mee verwijderd. Dus had ik liever in eigen taal een degelijke uitleg over wat ik juist moet doen. Ik ben niet van plan om daarvoor nog meer MS spul binnen te halen. Ik gebruik bij voorkeur Firefox en Thunderbird, maar die draaien wel op een Windows systeem.
    Sir is blijkbaar thuis in alle nieuwigheidjes maar lijkt ook al mee te zijn in de anglificatie van onze contreien, ik helaas niet. Dus graag in 't Vloms astemblief.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. #5
    Geek   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    2.003
    Bedankjes
    9.623
    Bedankt
    3.163 keer in 1.924 posts
    Ik begrijp dat Microsoft Dictaat Thunderbird versie niet meer zal toelaten om uw emailadressen te openen via Thunderbird vanaf 16 september 2024.
    Ze raden dus Thunderbird versie aan die 2fa, topt, of de ubikey methode aanbiedt als die bestaat of een andere derde partij te kiezen die dat wel aanboort heeft.

    2FA is twee stappen verificatie methode bv code op andere email of smartphone/gsm laten toekomen
    TOTP is iets gelijkaardig maar dan via een wachtwoord generator die maar een bepaalde tijd geld hoelang ???
    Yubikey lijkt een speciale usb stick met iets op dat uw zou moeten veriferen jij het bent.

    Eerste stap is dus meer gegevens winningsmethode en de sleutel usb nog wat extra kosten.
    Het draaid steeds om inkomsten of ze willen meer gegevens verkopen of meer bevestiging het nog klopt voor ze het verkopen.

    Ik denk als dictatoriale bedrijven iets willen we willend of niet via hun slachtbank moeten passeren of opkrassen maar weinig alternatieve voor zijn. Dus voelt als misbruik van hun macht voor mij aan.

    Heeft thunderbird versie twee staps verificatie mogelijkheden?
    Welke thunderbird versie is de laatste en komt dat overeen met de versie die jij draaid

    Vraag mij af of we binnen bepaalde tijd 10 staps verificatie methode gaan zoeken om geld te innen.

  7. #6
    Geek   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    2.003
    Bedankjes
    9.623
    Bedankt
    3.163 keer in 1.924 posts
    Nog dit gevonden
    https://support.microsoft.com/nl-nl/...f-d7986499a90d

    Dus de outlook app in mijn geval zal opgedrongen worden op termijn. Die wel te verstaan steeds aanstaat op Android en al uw bewegen nog meer volgt want onze Amerikaanse sukkel bedrijven zoeken weer nieuwe foltermanieren.

    Wie zijn de boeven vraag ik mij meestal tegenwoordig af die je zogezegd beloven te beschermen of die zogezegde hackers.

    Vraag mij af of we binnen bepaalde tijd 10 staps verificatie methode gaan zoeken om geld te innen.
    Ze bestaat al met MFA meerdere staps verificatie dus we worden na wegklikkers van reclame en meldingen ook levensverhaalschrijvers.

    Wat zou de reactie zijn we steeds de outlook app zouden verwijderen op Android lol.
    Na het lezen van mails of onze mails massaal doorsturen naar ander emailprogramma
    Laatst gewijzigd door salmax; 20 July 2024 om 14:59

  8. De volgende gebruiker bedankt salmax voor deze nuttige post:

    compuchrisje (20 July 2024)

  9. #7
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.232
    Bedankjes
    15.225
    Bedankt
    15.906 keer in 7.038 posts
    Om uw account veilig te houden biedt Microsoft geen ondersteuning meer voor het gebruik van e-mail- en agenda-apps van derden die u vragen u aan te melden met alleen de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw Microsoft-account.


    Als ik dat goed begrijp gaat het hier enkel over toepassingen waar je met een Microsoft account inlogt.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  10. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    compuchrisje (20 July 2024)

  11. #8
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.799
    Bedankjes
    13.721
    Bedankt
    33.757 keer in 13.932 posts
    Inderdaad, dus hotmail en outlook, ik heb bij elk een mailadres. Eéntje voor mail allerlei en ééntje voor de kranten. Ik heb dus online dan maar iets ingevoerd waarvoor je je telefoonnummer moet geven om een bericht te krijgen met een cijfercode.
    Dus, behalve alles wat in die mails in en uit te lezen is door iemand met slechte bedoelingen, is nu ook mijn telefoonnummer bekend bij MS en dat bevalt me niet.
    Nu moet ik nog uitvissen hoe ik dat regel met Thunderbird...

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Obsessed (21 July 2024)

  13. #9
    Up-to-date   Sir_Gigabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 July 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    46
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    60 keer in 34 posts
    Ik ben even gaan kijken en ik denk te begrijpen waar het over gaat.... Meer hierover in dit (engelstalig weliswaar) stukje informatie van de Mozilla Foundation...
    https://support.mozilla.org/en-US/kb...hunderbird-202

    Komt voor mijn part op het volgende neer: mickysoft verwacht dat, als je met een thunderbird of dergelijks aan de slag gaat en je wil deze gaan gebruiken voor een hotmail/outlook account, dat je dan iets meer gebruikt dan enkel een gebruikersnaam en paswoord. (Eerlijk gezegd, als je tegenwoordig géén paswoorden gebruikt die voor je worden gemaakt, zoals een keepass dat doet bijvoorbeeld, ben je niet goed bezig, imho, dus kan ik dit wel toejuichen).
    Ik ben zelf wel fan van Aegis (app voor je telefoon) dat je toelaat om 2FA toe te passen op de accounts die dit ondersteunen. (in mijn geval, o.a. protonmail en private internet acces).

    Zoals je dus al zei, heb je je tel.nr. aan hun gegeven en heb je een totp (time based one time pasword) gekregen, waarmee je kan inloggen.
    Meer uitleg, (excuses, wederom in het engels: https://en.wikipedia.org/wiki/Time-b...-time_password).

    Helaas gebruik ik sinds jaren niets meer van hun, dus is mijn kennis over hun producten dan ook gestopt met nummer 7.

  14. #10
    Up-to-date   Sir_Gigabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 July 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    46
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    60 keer in 34 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door salmax Bekijk bericht
    2FA is twee stappen verificatie methode bv code op andere email of smartphone/gsm laten toekomen
    => niet helemaal. Dat is eerder een combinatie van iets wat je hebt, iets wat je weet en iets wat je bent...
    Uitleg: https://www.avg.com/nl/signal/what-i...authentication
    TOTP is iets gelijkaardig maar dan via een wachtwoord generator die maar een bepaalde tijd geld hoelang ???
    => correct. De code die word gegenereerd is éénmalig bruikbaar en voor een bepaalde tijdsduur.
    Yubikey lijkt een speciale usb stick met iets op dat uw zou moeten veriferen jij het bent.
    => De Yubikey slaat je logins voor sites die dit ondersteunen op, en heeft het grote voordeel dat je je kan aanloggen met je vingerafdruk.
    Kijk hier: https://www.yubico.com/ (voor mij nog géén must, want ik gebruik niet genoeg sites die dit ondersteunen, al ben ik hier wel grote fan van)

    Vraag mij af of we binnen bepaalde tijd 10 staps verificatie methode gaan zoeken om geld te innen.
    Verificatiemethodes zijn wat ze zijn, methodes om te bewijzen dat jij, jij bent en wil inloggen op jouw account. Ik zie niet in hoe dat voor de bedrijven, waar je de site van bezoekt, geld genereert. Integendeel, je beschermt zowel jezelf, als het bedrijf waarvan je diensten wil bekomen. Dat is eerder een win/win, zoals ik het zie.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Microsoft Outlook 2007 de mail locatie veranderen
    Door welsey1983 in forum Internet
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 14 July 2011, 00:54
  2. Windows mail versus microsoft outlook 2007
    Door Koshke in forum Internet
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 10 July 2011, 22:04
  3. Antwoord op mail komt vanonder in mail
    Door Sofiekebieke in forum Internet
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 2 February 2011, 22:28
  4. mail xp naar mail vista
    Door fosgate in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 22 February 2009, 22:01
  5. e-mail adressen microsoft outlook 2007
    Door Red Wodka in forum Office
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 23 October 2007, 23:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •