Volledige versie bekijken : e-mail probleem



Daeco
25 February 2010, 12:23
Hallo iedereen,

Sinds geruime tijd (+/- 10 jaar) heb ik een eigen domeinnaam met de daar aan gekoppelde website en e-mail adressen.
Bij deze domeinnaam is (was) info@..... Aangemaakt als administrator. Er zijn ook nog een 3tal aliassen aan gemaakt.
Sinds enkele weken heb ik echter een vervelend probleem waar het bedrijf die de hosting verzorgt tot vandaag geen oplossing voor heeft gevonden.
Het volgende komt voor: Ik stuur een mail naar mij zelf, (info@....) deze mail komt echter niet toe. Ook niet in de webmail. De mail staat echter wel in de map “verzonden items”
Regelmatig contacteren mij mensen met de vraag waarom ik niet reageer op de mails die ze mij toezenden. Een aantal mails komen gewoon niet toe!Ondertussen is de hosting al 3 maal weg gehaald en opnieuw aangemaakt, echter zonder resultaat.
De laatste aktie is admin@... Aangemaakt als administrator en info@.... als alias, ook zonder resultaat. De spamfilter(s) staan op de laagst mogelijke stand enz.
Kan dit probleem Telenet zitten waar ik mijn internetverbinding bij heb? Kan het probleem bij mij zitten? Of zit het probleem wel degelijk bij de hostingfirma?
Wie weet raad?

berger
25 February 2010, 15:19
Dat is moeilijk te zeggen. Als je een internetverbinding hebt met telenet dan zou ik eens een telenetaccount aanmaken en zien of alle mails toekomen of niet. Indien ze allemaal toekomen dan is er waarschijnlijk een probleem bij uw hostfirma, komen ze niet allemaal toe dan is er een probleem bij telenet of bij u.

Daeco
28 February 2010, 17:22
Hallo berger, (sorry voor het late antwoord)
Bij telenet heb ik een 2accounts, daar heb ik geen problemen. De problemen doen zich voornamelijk voor (uitsluitend) bij info@mijndomein.be. Bij andere voorzetsel@mijndomein.be(zo heb ik er 3 aangemaakt) doen de problemen zich niet voor. Zou verhuizen naar een andere hostingfirma een oplossing kunnen bieden?
Grz,
Daeco

berger
28 February 2010, 19:58
Ik zou dan toch eerst eens gaan praten met de firma die host is, en als die niet in staat zijn het op te lossen kun je nog altijd veranderen. Er is toch geen spamregel die belet van mails te ontvangen op bepaalde adressen.

Daeco
12 March 2010, 23:44
Het probleem is opgelost. Ik ben verhuist naar een andere host firma. Het oude host bedrijf slaagde er niet in het probleem op te lossen.

Het is heel bizar om mails soms niet of meer dan 24u te laat te ontvangen, of mails versturen die niet aan komen. Telefoon te krijgen met waarom ik niet reageer op de verzonden mail enz.
Bedankt voor het advies.