Volledige versie bekijken : Pc met vga aansluiten op tv



elfje25
10 February 2010, 21:49
Ik heb onlangs een Lcd tv gekocht waarop een vga aansluiting is; ik wou een paar dagen geleden door middel van een vga kabel mijn pc op de tv aansluiten maar alhoewel het boekje van de tv een vga verbinding aanraadt voor een pc aan te sluiten kreeg ik geen beeld. Met een laptop lukt het echter wel, zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem, waaraan zou het kunnen liggen? Kan het zijn dat ik mijn scherm volledig moet afkoppelen van pc? Mijn scherm is op pc aangesloten door middel van dvi!

Baloeke
10 February 2010, 22:08
Is de aansluiting van de VGA kaart nog actief op je PC? Kijk eens of je grafische kaart hiervoor geen uitroepingstekens heeft in het apparaatbeheer

elfje25
10 February 2010, 22:24
Is de aansluiting van de VGA kaart nog actief op je PC? Kijk eens of je grafische kaart hiervoor geen uitroepingstekens heeft in het apparaatbeheer

Ik zie vga aansluiting staan niet staan in mijn apparaatbeheer, waar zou dat onder moeten staan?

g_man
10 February 2010, 22:29
Je moet dat tweede scherm ook 'activeren'... dat doe je zo:

1) Op je bureaublad rechts klikken en eigenschappen selecteren.
2) Tabblad instellingen (laatste) selecteren.
3) Klik dan op identificeren... je zal dan de twee schermen te zien krijgen.

Heb je een ATI grafische kaart, dan kan je via het CCC (Catalyst Control Center) dat in je systray (balkje rechts onderaan in de taakbalk) staat je scherm instellen. Hoe het met een nVidia kaart juist gaat weet ik niet, die heb ik niet ;)

elfje25
10 February 2010, 22:41
Je moet dat tweede scherm ook 'activeren'... dat doe je zo:

1) Op je bureaublad rechts klikken en eigenschappen selecteren.
2) Tabblad instellingen (laatste) selecteren.
3) Klik dan op identificeren... je zal dan de twee schermen te zien krijgen.

Heb je een ATI grafische kaart, dan kan je via het CCC (Catalyst Control Center) dat in je systray (balkje rechts onderaan in de taakbalk) staat je scherm instellen. Hoe het met een nVidia kaart juist gaat weet ik niet, die heb ik niet ;)

Heb dat gedaan net en hij zegt da hij geen ander scherm vindt, dan moet het aan de kabel zelf liggen toch nee? Het is gewoon raar dat dezelfde kabel bij een laptop wel werkt

g_man
10 February 2010, 22:45
Als je zo'n dvi-vga adapter hebt kan je dat eens proberen hé...die op het andere 'kanaal' aan te sluiten.