Volledige versie bekijken : Nieuwe printer.. Maar welke ?



arthurke
28 November 2009, 21:50
Hallo ;-)

Graag hadden wij eens geïnvesteerd in een nieuwe degelijke all-in-one printer.
Het is dus de bedoeling dat we een printer hebben die kan kopieren, scannen en printen. Faxen hebben we eigenlijk niet nodig.
Wat ons belangrijkste punt is dat de inkt goedkoop is en zuinig dus. We zouden graag ook een automatische papierinvoer hebben.
Ook wil ik de printer in ons netwerk kunnen opnemen.
En wat de prijs betreft, niet boven de 350 euro ongeveer.
Het is een printer die dagelijks toch wel wat papier afdrukt.

Nu heb ik al wat gekeken en zag ik deze modellen :

http://www.vandenborre.be/WEB/NL/All-in-one-printer/HP-OFJ-PRO-8500-AIO/Page77.vdb?Detail=KmqaOqqaN2tbbeNnK6qaL69mN2dm

http://content.epson.be/nl/product/allinone/epson_stylus_sx600fw/index.htm

Ik heb hier 2 modellen, maar er bestaan er ongelooflijk veel denk ik maar ik zie door de bomen het bos niet meer, kunnen jullie me helpen ?

Bedankt !

PeterN
28 November 2009, 23:25
Ik heb een tijdje geleden die HP officejet pro 8500 wireless (http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl/ho/WF06b/18972-18972-238444-3328086-3328086-3752454-3752460.html?lang=nl&jumpid=oc_R1002_BENLC-001_HP%20Officejet%20Pro%208500%20draadloze%20all-in-one-printer%20-%20A909g&cc=be) aangeschaft. Mijn dochter volgt grafisch design zodat we nood hadden aan een goede printer die niet te veel ink verbruikt.

Na wat vergelijken en kijken is het die HP geworden, gekocht in Duitsland daar ik dicht tegen de grens woon, voor 348,97 euro. Daar ik de andere printers niet thuis heb getest kan ik moeilijk daar iets over zeggen;) Wat mij wel als eerste opviel is dat de 8500 pro wat steviger uitziet dan andere modellen van andere merken, maar ook van HP zelf.
Voor de rest doet hij wat hij moet doen, printen en scannen (kopieëren):D De fax gebruik ik ook niet.

De netwerkaansluiting werkt prima. Met de Wireless kan je dus ook gewoon alles draadloos aanspreken. Iedereen kan via het netwerk printen, maar je kan ook beperkingen instellen. Er is wel enig werk aan de instelling van je firewall om de printer voorbij je firewall te loodsen ;)
Bij scannen in het netwerk heb je verschillende mogelijkheden. Of je scanned een document en laat de printer het document naar je pc mailen (email adressen kan je in een adresboek opslaan in de printer zodat je snel kan selecteren naar wie) of je kan het naar een gedeelde map op je pc laten scannen (alle pc's kan je weer instellen in de printer). Voordeel is dat als je pc bv boven staat en je printer beneden, dat je handig kan scannen zonder dat je de pc in de buurt moet hebben. Daarnaast kan je ook gewoon via de pc scannen of naar een gemeenschappelijke gedeelde map op je netwerk.
Ook het scannen van meervoudige documenten is geen probleem via de aparte invoer bovenop het toestel.

Ook de dubbelzijdige functie is erg handig, afdrukken dubbelzijdig gaat vol automatisch. Ook het afdrukken van grotere hoeveelheden is geen probleem. Zo had ik laatst een grote cursus in powerpoint: even instellen 4 slides op een pagina, dubbelzijdig en de hele cursus, meer dan 50 uitgeprinte blz's lagen na een tijdje mooi in het bakje klaar ;) Geen pappier dat slecht gepakt wordt samen met een grote voorraad in de papierlade.

Kwaliteit afdrukken zal wel geen probleem zijn bij geen enkele betere printer tegenwoordig. Maar ook vooral voor het inkt verbruik had ik deze printer gekocht en moet zeggen dat het meevalt. Aparte reservoires voor blauw, rood, geel en een grotere voor zwart. Een kleur reservoir kost ongeveer 17 euro, goed voor ongeveer 1400 pagina's, het zwarte reservoir 26 euro voor 2200 pagina's. Dit is heel goedkoop en zelfs met de meegeleverde cartridges doe je een hele tijd, veel langer dan met een volle cartridge van mijn vorige printer;) Er zijn ook bundels te koop die voordeliger zijn.
Maar ook opletten. De reservoires bevatten geen printkop, vandaar dat ze goedkoop zijn. In totaal heb je 4 printkoppen die per twee seperaat moeten vervangen worden om de 12000 pagina's. Gelukkig zijn deze ook reeds gevult met inkt. Eéntje met zwart en gele printkop, een tweede met rood en blauwe printkop telkens voor 47 euro.

Al bij al is 350 euro veel geld voor een printer, maar voor één keer heb ik nu ook eens een printer die fatsoenlijk zijn werk doet (geen geknoei, geen paper jams, geen scheve afdrukken, ...) ook bij grotere hoeveelheden, en een hoop handige functies heeft zoals autonoom dubbelzijdig afdrukken.
Als ik het inktverbruik bezie ben ik heel content. Het is altijd heel moeilijk daar een getal op te plakken want het hangt natuurlijk ook af wat je afdrukt. Ik kan enkel het vergelijk maken met mijn vorige gewone inktjet printer (canon) en dan ben ik zeker dat ik extra kost van de printer snel zal hebben terug verdiend met de hoeveelheden dat ik hier verbruik.

PS: Mss niet relevant voor u maar thuis hebben we een netwerk met PC's en Mac. De printer werkt evengoed voor MAC Leopard;)

(De prijzen heb ik snel even opgezocht bij kruidvat (http://cartridge.kruidvat.be/printer-HP-Officejet-Pro-8500-Wireless.html?parentid=14020000000010&navigationid=14020000000077))

butskristof
28 November 2009, 23:41
Ik heb hier vorig jaar met Kerstmis een HP AIO 6380. Dit is een zeer goed modelletje. In een computerwinkel hier gekocht voor €199 - €25 cashback, hij is CYMK en de patronen kosten elk maar €9,99. Hiermee kan je zeer veel printen want ik heb mijn huidige patronen al van voor de zomervakantie en ze zijn nog niet half :).
Grtn,
Kristof.

Baloeke
29 November 2009, 22:59
Ik heb mij onlangs ook een nieuwe printer aangeschaft. Ik wou eigenlijk de SX600FW ( je 2de link) omdat deze in reklame stond in de makro. Doch deze was reeds uitverkocht.
Dus heb ik gekozen voor de Office BX600FW (http://www.epson.nl/internetLive/dctm/content/NL/nl_NL/products/all_in_one_products/NLD-Product-Model-BX600FW-NL.inter.jsp). Was iets beterkoop ze als de SX600FW en kan denkelijk dezelfde functies doen.

Ben er in ieder geval tevreden over

arthurke
12 December 2009, 17:46
Ik ga er waarschijnlijk straks om, om de printer.

Het zal de HP Officejet 8500 worden, niet de pro versie. Wifi hebben we niet echt nodig, want ik hang hem toch aan de router, en dat touchscreen is ook niet nodig.

Bedankt voor jullie reacties, en PeterN die mij overtuigd heeft ;-)

PeterN
12 December 2009, 17:54
Als de 8500 geheel de zelfde functies heeft weet ik niet. Voor de rest werkt de printer jier nog (y) en moet je ook een beetje geluk hebben met iets nieuws.
In ieder geval ben ik content, zeker wat het inkt verbruik betreft ;)

arthurke
12 December 2009, 23:37
Ik heb hem juist gaan halen en compleet geïnstalleerd.

En ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n simpel product gehad om te installeren.
Echt waar ! Ik dacht om de printer in een netwerk te stoppen dat dit wat moeilijkheden teweeg brengt, maar nee geen enkel probleem ondervonden ! Het ging allemaal vanzelf met de bijgeleverde cd-rom ;-)

P.S. De Officejet pro 8500 zonder wifi, is dezelfde als die van PeterN maar die van jou heeft er dan nog touchscreen en wifi bij dat is eigenlijk alles, en ik vond honderd euro voor wifi en touchscreen wat te veel XD. Gewoon aan de router gezet is veel simpeler XD