Volledige versie bekijken : sony ericsson w300i SOD



biep
30 May 2009, 20:55
Mijn zoon en ik hebben dezelfde gsm. Mijn zoon zijn toestel heeft plots een volledig wit scherm, ik kan niks meer zien. Wel hoor je geluid en muziek. Ik dacht dat het scherm stuk was, dus bestelde ik een nieuw en plaatste het in de gsm, maar krak hetzelfde. Dus ik vermoed dat het scherm niet echt stuk is. Ik dacht aan de firmware of zo en zou een master reset of zoiets dergelijks willen doen, maar omdat ik helemaal niks kan zien weet ik nu niet hoe het verder moet.
Weet iemand hier raad ? Ik ben vrij technisch aangelegd, dus ik zou toch één en ander moeten kunnen doen volgens mij, dus als je een tip hebt, laar hem aub weten.
Alvast bedankt.

carl
30 May 2009, 21:16
Ik vermoed dus dat je het toestel al hebt herstart door de batterij etc. eruit te halen gedurende bepaalde tijd (aangezien u een nieuw scherm heeft geplaatst). Kan u iets duidelijker zeggen wat juist het probleem is ? Het beeld blijft wit (al vanaf het starten van het toestel ?) en u kan door de menus navigeren gebaseerd op geheugen, en bepaalde geluiden laten afspelen ? Of is het enkel bij bepaalde zaken zoals het spelen van video dat hij raar doet ? Het tijdstip waarop het probleem 'begint' kan al veel zeggen over de aard van het probleem.
Bent u ook zeker dat u het scherm goed heeft aangesloten ?
PS: dit (http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/detailed/updateservice?lc=nl&cc=nl) is de website van sony ericsson firmware updater denk ik, maar de w300i valt nergens te bespeuren.

biep
31 May 2009, 00:17
ik steek de gsm aan en onmiddellijk een wit scherm. ik kan dus niet navigeren of überhaupt maar IETS zien. heb hem al geflashed, geüpdated, the works, maar niks, helemaal niks helpt blijkbaar. gewoon een wit scherm. scherm kan dus volgens mij niet kapot zijn want het licht heel goed op, alleen is er niks te zien. de muziek van de mp3 of radio kan ik afspelen door op een knopje links te duwen maar dat heeft volgens mij niks vandoen met de functies van de gsm an sich.
ik vrees dat hij voor de vuilbak is. ik pruts nog wat verder, maar al je nog iets meer moest weten, hoor ik het graag.
bedankt alvast. (en ps : mijn toestelletje werkt perfect)

carl
31 May 2009, 10:51
mmm, dan weet ik het ook niet echt meer. Het probleem zou normaal gezien aan het scherm/de aansluiting ervan/de 'driver' ervan moeten liggen. Garantie is er toevallig niet meer op het toestel ? Je kan hem anders ook even binnen doen om te zien wat het is (diagnose dus).
Maar misschien heeft iemand anders hier nog een idee.
PS: Volgens wikipedia is dit een bekend probleem bij sommige SE gsm's