Volledige versie bekijken : uitbreiding router



goodpitcher
5 January 2009, 20:07
hey allemaal

voor ik mijn vraag stel wil ik iedereen mijn beste wensen geven en voor de rest een rustig computerjaar

mijn vraag is , ik heb een belkin draadloze router waar 4 pc's kunnen op werken,maar ik heb 4 pc's een ps3 en een x box en 2 digiboxen die allemaal erop zouden moeten staan hoe zou ik kunnen oplossen:)

bedankt

goodpitcher

Y-Ssin
5 January 2009, 20:32
kweenie, mss een paar switchen kopen? Maar kdenk dan dat het niet leuk zal zijn als alles tegelijk verbinding wil met het internet

Kokki
5 January 2009, 21:16
Kan je niet een aantal pc's draadloos laten werken?

Pilote
5 January 2009, 21:25
Digiboxen moeten wel achter een swicht en niet achter een router.

goodpitcher
5 January 2009, 22:39
een switch is een oplossing maar dikwijls is alles tegelijk online en dan is er een probleem
een tweede router of kan dit niet

PeterN
6 January 2009, 01:29
Eerst de modem, dan een switch plaatsen. Op deze switch sluit je uw digiboxen aan. Vandaar vertrek je met een kabel naar een router. Nu weet ik niet als die vier pc's kabel verbindingen zijn of draadloos.
Dan steek je de kabel van de switch in de router. Aan de router (heb je vier poorten voorhande) kan je uw ps3, x box en 2 bedrade computers hangen. Draadloos kan je er nog meerdere bij aan hangen.

Mocht je 4 bedrade pc's hebben kom je aansluitingen te kort. Er zijn dan verschillende mogelijkheden. Je kan er bij hangen aan de switch, maar deze zitten dan niet beveiligd achter de router en in een ander netwerk. Ook moet je dan kijken als je abonnement genoeg ip's uitreikt.
Je kan ook een switch of router achter de eerste zetten om zo de aansluitingen uit te breiden. Een extra kost maar alles zit dan wel veilig achter de router op 1 netwerk.

Opmerking: ik weet niet als een xbox of ps3 goed werkt achter een router maar veronderstel dat met de juiste settings dit geen probleem geeft?

Alles hangt ook af van de plaats waar alles staat om het een beetje praktisch mogelijk te maken;)

goodpitcher
6 January 2009, 21:05
oeps niet simpel dus, de pc's zijn draadloos en de ps3 en de xbox360 ook. het zijn enkel de digicorder en de digibox die er met een kabel eraan hangen

Kokki
6 January 2009, 21:43
normaalgezien kunnen er op een router veel meer dan 4 pc's tegelijk aangesloten worden. Het is te zeggen, er kunnen er 4 via een kabel worden aangesloten en dan nog een groot aantal draadloos. kijk daarom eens na hoeveel ip-adressen je router kan uitdelen. Ergens in de setup kan je de range aanpassen. Als dat interval maar 4 adressen groot is, dan zet dat eens op minstens 8

Krikkie
6 January 2009, 21:53
De oplossing van PeterN (http://www.minatica.be/member.php?u=12) is de meest logisch.
Onthou echter ook dat je digibox en -recorder niet achter een router mogen staan, deze moeten dus via een switch aan de modem gekoppeld worden.
De rest kan (best) achter de router aangesloten worden, de router sluit je aan op deze switch.
Je hebt vier vaste aansluitingen aan je router en draadloos kan je er nog een massa verbindingen maken (tegen wel is waar tragere snelheid als met draad), dus zoveel mogelijk aansluiten met draad en de rest draadloos, kom je aansluitingen te kort, plaats dan nog een switch achter je router.

Je hebt nog niet gezegt welk abonement je hebt (hoeft ook niet), indien je met een bepert aantal apparaten verbinding moogt maken, kan Telenet dit niet meer zien als deze achter de router staan en ben je dus "in orde" voor Telenet, buiten een hartwarematige firewall is dit nog een voordeel om met een router te werken.

Groetjes Krikkie

goodpitcher
7 January 2009, 21:11
he bedankt allemaal
ik ga dan een switch halen en die dan op de modem plaatsen dan is het digi box en recorder probleem opgelost want juist die 2 maken problemen met de verbinding die geregeld weg is
ik heb van telenet het turbonet moest dat van belang zijn

groetjes
goodpitcher

Krikkie
7 January 2009, 22:44
ik heb van telenet het turbonet moest dat van belang zijn

groetjes
goodpitcher


TurboNet

Je gaat met 4 computers of spelconsoles online.

Dan is een router geen slecht gedacht... ;)

Groetjes Krikkie

Kokki
8 January 2009, 19:57
Wat type Belkin heb je? Volgens mij heb je geen switch nodig. Je hebt 4 draadloze verbindingen en 2 via een kabel. Dat moet normaalgezien kunnen met een draadloze router. Buiten routers afkomstig van BGC ben ik er nog geen routers tegengekomen waarbij je niet meer 4 pc's tegelijk kan aansluiten (draadloos en bedraad samen).

PeterN
9 January 2009, 11:02
Volgens mij heb je geen switch nodig.
Hij zal altijd een switch nodig hebben daar hij 2 digiboxen heeft. Deze moeten altijd voor een router staan ;)

Kokki
9 January 2009, 19:08
je hebt gelijk, daar had ik over gekeken. Maar zit die er sowieso niet standaard als Telenet je digibox installeeert?

PeterN
10 January 2009, 14:34
je hebt gelijk, daar had ik over gekeken. Maar zit die er sowieso niet standaard als Telenet je digibox installeeert?
Geen idee, dat is iets dat Pilote weet ;)
Ik denk dat er slechts een versterker/switch gemonteerd wordt met twee aansluitingen. Daar hij twee digiboxen heeft (+ internet) dus nog steeds 1 te kort.

Pilote
10 January 2009, 15:04
De switch die door telenet geplaatst wordt heeft steeds 4 aansluitingen.