Volledige versie bekijken : Schijfdefragmentatie



Phil O'Sophe
29 January 2008, 14:11
In de rubriek "Downloads" het progje Free Registry Defrag. eens uitgeprobeerd. Eenvoudig maar praktisch "dingetje".

Vraag: bestaan er ook zulke eenvoudige en "ongevaarlijke" progjes voor
Schijfopruiming en Schijfdefragmentatie?
(buiten deze van Windows zelf natuurlijk)

Dank voor elk antwoord.

compuchrisje
29 January 2008, 21:05
Voor schijfopruiming heb je met CCleaner alvast ééntje. Met de freeware defragmentatie progjes heb ik ondervonden dat je soms al eens problemen kan hebben om sommige bestanden opnieuw te benaderen. De oorzaak ben ik (nog) niet te weten gekomen. Je houdt je dus nog best even aan de ingebouwde "poetsvrouw" van MS.
Wil je dat extra progje omdat het bij windows nogal sloom gaat? Zet dan andere progs even uit, elke actie op pc laat de defragmentatie herstarten. Laat je pc-tje aanstaan en ga je een borrel pakken terwijl defragmentatie zijn werk doet ;)

Phil O'Sophe
29 January 2008, 21:41
Voor schijfopruiming heb je met CCleaner alvast ééntje. Met de freeware defragmentatie progjes heb ik ondervonden dat je soms al eens problemen kan hebben om sommige bestanden opnieuw te benaderen. De oorzaak ben ik (nog) niet te weten gekomen. Je houdt je dus nog best even aan de ingebouwde "poetsvrouw" van MS.
Wil je dat extra progje omdat het bij windows nogal sloom gaat? Zet dan andere progs even uit, elke actie op pc laat de defragmentatie herstarten. Laat je pc-tje aanstaan en ga je een borrel pakken terwijl defragmentatie zijn werk doet ;)

CCleaner heb ik al, en die doet dat goed !
En ja, voor defragmentatie was het omdat het MS zo traag gaat.
Een borrel gaan drinken? Een kopje thee of koffie ja! Maar een koekje mag
er dan wel bij ! :lol:
Mercikes !

Hier mag een slotje op.