Volledige versie bekijken : Avast herstarten (na uitvallen)



alBildjiekiyya
29 May 2007, 04:05
Hallo,

ik was laatst wat bezig geweest en heb Avast uitgeschakeld zonder dat het mijn intentie was. Nadien ben ik wat op een paar icoontjes gaan klikken in de map Alwill (de installatiemap van Avast). Na een paar pogingen zag ik dat Avast terug actief was en ik heb snel even taakbeheer bezocht en naar mijn vermoeden is het dus dankzij de toepassing genaamd 'ashDisp' dat Avast liet opstarten.

Nu, mijn vraag is of je met 'ashDisp' Avast doelbewust kunt herstarten of is er een andere manier? En wat zou deze afkorting betekenen?


Groet,

I.

Krikkie
29 May 2007, 08:22
Hoi alBildjiekiyya (http://www.minatica.be/member.php?u=16402),

Als je gaat kijken wat er allemaal opstart bij het starten van je Windows (bij msconfig) zie je dat Avast axtiveerd wordt via ashDisp.exe, dus ja dat is normaal.
Waar het voor staat weet ik ook niet, maar het kind moet een naam hebben niet waar.

Groetjes Krikkie

nielsvandesype
29 May 2007, 13:33
Je kan Avast terug herstarten door gewoon op de snelkoppeling te drukken die je op je bureaublad terugvindt. Of je kan de services van avast herstarten: ga naar start,uitvoeren,typ hier services.msc en druk op enter. Herstart nu elke service dat Avast of Alwil in de naam heeft. Door er met je linkkermuisknop op te drukken en kies voor starten of herstarten. Of je dan het icoon gaat zien staan weet ik niet maar al de beveiliging is ingeschakeld hoor.