Volledige versie bekijken : ndetect



Gertie
17 September 2006, 11:29
ik zit met een heel vervelend probleem,
men laptop wil niet meer opstarten, er komt de foutmelding ( na mijn laadscherm van acer)
ongeldige BOOT.INI
er wordt opgestart via C:/windows/
NDETECT is mislukt

heeft iemand een idee wat dit kan zijn???

alvast bedankt

Greetz Gertie

spruit
17 September 2006, 11:35
zou met norton te maken hebben? kijk anders eens hier (http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=3079)

Gertie
17 September 2006, 11:42
dat heb ik ook al gelezen, vindt het raar want ik werk niet eens met norton, gebruik avg pro dusja :s

Greetz Gertie

spruit
17 September 2006, 11:52
ik lees ook al iets van icq...

Gertie
17 September 2006, 11:54
heb ik ook niet

spruit
17 September 2006, 12:05
ben je er echt zeker van dat er daar niks van norton geinstalleerd is? Ik bedoel, soms staat dit standaard geinstalleerd bij aankoop pc...nu ja, tja, dat zou je toch wel gezien hebben he...
Niet op letten hoor, ben wat luidop aan het nadenken...:)
Jouw probleem verwijst dus naar norton he, en je hebt norton niet :rolleyes: ksnap het niet goed....

dannyma
17 September 2006, 12:46
nieuwe boot.ini maken via windows cd als het dat is.

spruit
17 September 2006, 12:51
nieuwe boot.ini maken via windows cd als het dat is.



is dat mogelijk zonder op te starten? (want dat lukt niet)

Kama5638
17 September 2006, 14:16
is dat mogelijk zonder op te starten? (want dat lukt niet)

Je kn hem aanmaken op een andere pc en eventueel op stick/diskette zetten. Normaal kan je ook opstarten via je hersteldiskettes of bootdiskettes

Kama5638
17 September 2006, 14:18
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=15491f07-99f7-4a2d-983d-81c2137ff464&DisplayLang=nl

Voor de opstartdiskette(s)

spruit
17 September 2006, 14:23
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=15491f07-99f7-4a2d-983d-81c2137ff464&DisplayLang=nl

Voor de opstartdiskette(s)

nu hopen dat dit ingesteld staat in den bios....

Gertie
17 September 2006, 19:07
is wel laptop zonder diskettestation, lukt dit dan ook met cd ?, das de enige mogelijkheid, keb trouwens wel één maar das via usb en laptop kent deze nog niet ( nog geen drivers geinstalleerd )

Greetz Gertie

Kama5638
17 September 2006, 19:36
Ik zou hem opstarten via de cd en een recovery doen. Zo raak je ook geen gegevens kwijt.

Gertie
17 September 2006, 20:35
zal ik morgen eens proberen en zal het laten weten wat het resultaat is, alvast vbedankt

Greetz Gertie

dannyma
17 September 2006, 23:41
het is moelijk uit te leggen via deze weg als je zelf niet zie wat er juist allemaal gebeurd .
dus andere vraag is kan je nog windows xp cd opstarten of lees ik het helemaal verkeerd ?
staat bios wel goed ingesteld ? wat start er eerst op ? start je hd nog wel op ?
zijn de kabeltjes nog goed verbonden met hd ? ik ben ook maar aan het denken .

dannyma
17 September 2006, 23:49
heb ooit is laptop gekregen en deed net het zelfde toen ik plots na het openen van de laptop zag dat de bedrading er niet goed meer in stak dus beetje terug goed ingeduwd en ja hoor daar ging hij weer .
ook nog is een laptop gehad voor reparatie en hd deed het niet meer dus nieuwe hd er in alles draaide weer .
heb ook is laptop gehad die ook geen boot.ini deed dus xp cd'tje er in opstarten en druk op r van repair volg en beantwoord alle vragen goed en dan kom je in msdos terecht en tik help in en druk dan op spatiebalk en tik in hoofdletters FIXBOOT en druk enter hij vraagt j of n dus j en zegt dan nieuwe bootsector gemaakt dan doe je hoofdletters EXIT en pc start terug op en niet vergeten cd xp er terug uit te halen en hoop dat er iets aan hebt .

Gertie
18 September 2006, 17:55
wanneer druk jij op r ? want als ik dit doe doet hij niet veel, en alsk ik herstel wil kiezen moet ik diskette insteken, maar ik heb geen diskettestation dusja :s

<greetz <gertie

dannyma
19 September 2006, 08:19
helemaal op het einde van de set up van windows krijg je keuze b.v f8 of b.v R van repair als dat gebeurd is dan eventjes voor en paar seconden niets doen dan 1 drukken dan vraagt hij adminstratief wachtwoord en hopelijk heb je er geen want dan moet je gewoon enter drukken .
dan kom je in de dos commando terecht en tik in help en enter daarna druk je op de spatiebalk en tik je in hoofdletters FIXBOOT en druk je enter.
daarna zegt hij of het gelukt is of niet en is het ja dan druk je j en enter kan ook mischien y zijn en zegt dan boot gemaakt dan tik je in groote letters EXIT en pc start terug op en zal opnieuw windows gaan booten hoop ik voor u .

gabriel
19 September 2006, 15:28
hey
even een andere vraag heb je quick time ?? zo ja verwijderen
iemand vroeger op een site met "rode oortjes " geweest ?
zo niet even scannen met ewido ???